17 września obchodziliśmy Światowy Dzień Bezpieczeństwa Pacjenta. Z tej okazji Małgorzata Świech-Twarowska, pełnomocnik ds. praw pacjenta, przeprowadziła wśród pacjentów ankietę.
Otrzymane odpowiedzi dostarczają nam cennych informacji. Z pewnością pomogą poprawić komfort pacjentów i jakość leczenia w naszym szpitalu.
Rozbudowa kwestią czasu
- Opinia naszych pacjentów jest dla nas nieoceniona - podkreśla Dyrektor Wioletta Śląska-Zyśk. - Rosnąca liczba pacjentów o kilka tysięcy w ostatnich latach – stawia przed nami nowe wyzwania, także te związane z przestrzenią i organizacją szpitala. W 2019 roku, przed pandemią, nasz szpital hospitalizował 9,5 tysiąca pacjentów. Rok 2024 zamknie się liczbą około 15 tysięcy.
Dyrektor Śląska-Zyśk wskazuje też, że ogromny wzrost obserwujemy również w poradniach: przed pandemią było to 19 tysięcy wizyt rocznie, a w 2024 roku liczba ta przekroczy 30 tysięcy. - To pokazuje ogrom potrzeb i wzywań, jakie przed nami – puentuje.
Nadzieja w KPO
Co więcej, pacjenci onkologiczni mają dostęp do innowacyjnych metod leczenia, takich jak np. programy lekowe. W 2019 roku z programów tych korzystało około 340 pacjentów. W roku 2024 liczba ta prawdopodobnie przekroczy 2 000.
Błyskawicznie rosną potrzeby lokalowe, dlatego wkrótce planowana jest budowa nowego skrzydła szpitala. To ma poprawić komfort leczenia szczególnie pacjentów onkologicznych. Pomoc tej grupie chorych ma być jednym z priorytetów finansowania w Krajowym Planie Odbudowy.
Nie dla emigracji pacjentów
- Dlatego będziemy zabiegać o środki z Krajowego Planu Odbudowy, które pozwolą nam nadążyć za tak dynamicznie rosnącymi potrzebami naszych pacjentów – deklaruje Dyrektor Śląska-Zyśk.
Pomimo wyzwań, które są bolączką całej polskiej służby zdrowia, robimy wszystko, by nasi pacjenci nie musieli szukać pomocy poza województwem warmińsko-mazurskim. Inwestujemy w sprzęt, wydłużamy godziny pracy poradni i zatrudniamy więcej lekarzy, aby zapewnić jak najlepszą opiekę. Słowo jakość jest kluczowe, dlatego istotne są wnioski z ankiety.
Oto najważniejsze z nich:
1. Częstotliwość wizyt:
Pacjenci najczęściej odwiedzają nasz szpital raz w roku lub częściej, doceniając fachowość naszej opieki medycznej oraz nowoczesny sprzęt.
2. Największe bolączki pacjentów:
Pacjenci zwrócili uwagę na długie kolejki, niewystarczającą ilość miejsc siedzących oraz problemy z oznakowaniem gabinetów. Wskazano także na trudności z dostępem do wygodnych foteli na oddziale onkologicznym oraz niewystarczającą ilość toalet.
3. Poziom obsługi w rejestracji:
Część pacjentów podkreśliła trudności z dodzwonieniem się do rejestracji oraz mało przestrzeni w holu. Z drugiej strony, pojawiły się pozytywne opinie o portierni, która jest bardzo pomocna.
4. Zalecenia dotyczące zmian:
Pacjenci zasugerowali usprawnienie systemu wywoływania do gabinetów, lepsze przekazywanie informacji między lekarzami oraz poprawę oznakowania, aby łatwiej było odnaleźć odpowiednie gabinety.
Dziękujemy za Wasze zaufanie i wsparcie!